Czym jest CityGML
CityGML to otwarty standaryzowany model danych i format wymiany do przechowywania cyfrowych modeli 3D miast i krajobrazów. Definiuje sposoby opisywania większości wspólnych funkcji 3D i obiektów znalezionych w miastach (takich jak budynki, drogi, rzeki, mosty, roślinność i meble miejskie) oraz relacji między nimi. Definiuje również różne standardowe poziomy szczegółowości (LOD) obiektów 3D, co pozwala nam reprezentować obiekty dla różnych zastosowań i celów.
W RapidCrafting zajmujemy się profesjonalnym tworzeniem cyfrowych modeli urbanistycznych w oparciu o standard CityGML. Modelujemy 3D obiekty w określonych dokładnościach i szczegółowości na podstawie danych ze skanowania 3D – chmur punktów, a także zdjęć ukośnych. Jesteśmy w stanie odwzorować budynek z bardzo skomplikowaną elewacją oraz całe obszary budynków w dokładności LOD3. Posiadamy bogate doświadczenie w modelowaniu terenów, budynków, elementów drobnej architektury.
Materiał cyfrowy może zostać wykorzystane jako podstawa do komunikacji z mieszkańcami, jest też niezbędny do wykonania szczegółowych modeli fizycznych – makiet urbanistycznych.
Co można przechowywać w CityGML?
Rodzaje obiektów przechowywanych w CityGML są pogrupowane w różne moduły.
- Wygląd: tekstury i materiały
- Mosty: konstrukcje powiązane z mostami
- Budynki: z zewnątrz i wnętrza budynków z indywidualnymi powierzchniami
- Obiekty: ławki, sygnalizacja świetlna, znaki itp.
- Obszary, które odzwierciedlają różne zastosowania gruntów, takie jak miejskie, rolnicze itp.
- Kształt terenu
- Transport: drogi, linie kolejowe i place
- Tunel
- Roślinność: obszary z roślinnością lub pojedynczymi drzewami
- Jeziora, rzeki, kanały itp.